Nieuws: Dialogues

24-7-2017

Dialogues – Dialogen – Gesprekken; De Franse hoorn in dialoog met diverse muzikanten, fanfareorkest en verschillende kunsten. Een avondvullend concert van Stichting KunstPalet waarin diverse kunsten met elkaar worden gecombineerd. U wordt meegenomen in het kleurenpalet van de Franse hoorn. Een instrument wat een immense ontwikkeling heeft doorgemaakt en een divers spectrum aan mogelijkheden heeft. Het concert zal plaatsvinden op 1 juli 2017 in theater de Spiegel te Zwolle.

Dialogues is de titel van een speciaal voor dit concert geschreven werk voor twee solohoorns en fanfareorkest. Niet eerder werd er een compositie voor deze bezetting geschreven. De Luxemburgse componist Marco Pütz schreef dit werk in opdracht van Stichting KunstPalet. De Nederlandse componist Arend Gerds schreef voor dezelfde stichting een werk voor ensemble. Het ensemble bestaat uit twee hoorns, twee altsaxofoons en een vibrafoon. Solisten op hoorn zijn deze avond Sjoerd de Vries & Tjeerd Vrieswijk.

Het Frysk Fanfare Orkest, ambassadeur van de Nationale & Internationale fanfare muziek verleent haar medewerking aan het concert. Al 34 jaar staat het orkest o.l.v. chef dirigent Jouke Hoekstra. De hoofddoelstelling van het FFO is het promoten van oude en nieuwe fanfaremuziek in een zo breed mogelijke zin, waarbij het hoogste niveau van muziekbeoefening wordt nagestreefd. De samenwerking tussen professionals en amateurs is daarbij belangrijk.

Voor Paul van Dalen en Tjeerd Vrieswijk is dit het afsluitende concert van hun studie. Het Frysk Fanfare Orkest staat vanavond o.l.v. Paul van Dalen. Hij sluit zijn bachelor studie HaFaBra directie af. Paul heeft zijn studie gevolgd aan het ArtEZ conservatorium van Zwolle bij docent Alex Schillings. Tjeerd Vrieswijk besluit zijn masterstudie hoorn aan hetzelfde ArtEZ conservatorium. Tjeerd heeft gestudeerd bij René Pagen en Stefan Blonk.

Stichting KunstPalet is opgericht door drie musici met als doel het ontwikkelen en realiseren van multidisciplinaire en interdisciplinaire kunstproducties. Paul, Sjoerd & Tjeerd willen vanuit de muziek vele interessante en vernieuwende producties gaan realiseren.

Nieuwsarchief