Nieuws: Cityproms 2017

23-7-2017

Op zaterdagavond 24 juni gaat het Frysk Fanfare Orkest op het City Proms festival spelen. Hier geven Paul van Dalen, Sjoerd de Vries, Tjeerd Vrieswijk en het Frysk Fanfare Orkest een preview van het speciaal voor hun geschreven werk 'Dialogues' van Marco Pütz ter voorbereiding naar 1 juli.

Daarnaast gaat Jantsje Westra soleren met het werk Blue Jays, geschreven door Frans Vermeerssen. The Blue Jay is een prachtige blauwe vogel welke voorkomt in Canada/Amerika in tuinen en parken. Er zitten veel stukjes in de compositie waarin je de roep (één van de vele lokroepen van de Bluejay) herkent. Soliste Jantsje Westra: “Ik vind het zelf een prachtig vernieuwend werk met ook veel minimal music achtige invloeden erin. En natuurlijk de zo mooi klankkleuren en ritmische elementen zoals we Frans kennen!”

Het Frysk Fanfare Orkest speelt daarnaast het werk Eagles of Snowdon van Leon Vliex. Dit concertwerk zal de afsluiting zijn van de productie Dialogues 1 juli.

Aanvang van het concert is om 18:30 op het Wilhelminaplein te Leeuwarden