Nieuws: Saxofoon workshop

14-2-2022

Vandaag was dan eindelijk de aftrap van het project "Frisia meets Anglia". Een project met een internationale samenwerking tussen solisten, koor en orkest.

Vandaag gaf Femke IJlstra les aan getalenteerde jongen saxofonisten in Kunstencentrum Atrium. Elke deelnemer nam een werk naar keuze mee en werd voorzien van zeer bruikbare tips.

Foto Frysk Fanfare Orkest (Hans Buren)

Femke is een Fryske saxofoniste en speelt onder meer bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest. De aanwijzingen van Femke waren bijzonder leerzaam voor de deelnemers en toehoorders.

"Frisia meets Anglia" wordt afgesloten op 19 juni met een groot concert met internationale solisten in de Martinikerk in Bolsward. Voor het zover is, organiseert het Frysk Fanfare Orkest workshops/masterclasses met deze solisten, dus houd onze socials in de gaten!

Deze workshop werd mogelijk gemaakt door Stichting Old Burger Weeshuis Sneek.

Nieuwsoverzicht