Nieuws: Verslag Concertreis Canterbury

12-11-2019

Het FFO heeft de uitnodiging ontvangen deel te nemen aan het Canterbury Festival Kent’s International Arts Festival). Een internationaal festival voor klassieke muziek, poëzie, dans, literatuur, theater en ander kunstuitingen. Het Canterbury Festival is een toonaangevend festival in Zuid-Oost Engeland en heeft een lange historie sinds 1929 en trekt jaarlijks vele bezoekers.

Uitvoerige voorbereidingen op organisatorisch, communicatief en muzikaal gebied heeft geresulteerd in een prachtig internationaal samenwerkingsproject. Inhoudelijk en muzikaal uitgevoerd volgens voorgenomen plan. Aan dit project met meer dan 70 deelnemers werkten mee:

Concert in de kathedraal van Canterbury

Het concert tijdens het Canterbury Festival was goed bezocht met ruim 800 bezoekers en werd zeer goed ontvangen. Er klonken opmerkingen als: "This orchestra reinvented the classical music", of "long after the concert it was still buzzing around about how thrilling and wonderful it was", "you definitely need to come back".

Filmmaker George Sommer heeft voor het Frysk Fanfare prachtige beelden van de hele reis en in het bijzonder van het concert in de kathedraal gemaakt. Een voorbeeld van deze prachtige beelden is hieronder te vinden:

Canterbury_Outrage_plus_HD from george sommer on Vimeo.

Op de mediapagina van deze website is een langere film gemaakt door George te vinden.

Reisverslag

Van deze reis is een compleet verslag gemaakt welke hier te lezen is.